måndag 1 augusti 2011

En månad med enklare livsstil

Jag är med på ett evenemang på Facebook som heter en månad med enklare livsstil, den är inte lika radikal som köpstopp men den är en slags början. I korthet försöker en månad med enklare livsstil få deltagarna att uppfylla/svara ja på följande frågor:
Kan vi konsumera mindre?
Kan vi klara oss utan importerad mat?
Kan vi leva på en enkel, naturlig kost av rena råvaror?
Vill du vara med och försöka göra detta, efter bästa förmåga under augusti månad 2011?
Egentligen ligger vi, min familj och jag, rätt nära detta redan. Ett undantag finns dock. Jag blir dysfunktionell om jag inte får i mig kaffe!

Nåja, bilden ovan visar hur vi äter i min familj, rätt nära målet för evenemanget:
-Grillad lammytterfilé (hemslaktat egenuppfött lamm)
-Gurka (egen frilandsgurka)
-Tzatziki på zuccini (egen zuccini, egen vitlök, köpt svensk a-fil som jag låtit rinna av)
-Potatissllad (egen potatis, egen rödlök, egna socker- och purpurärtor, köpt fetaost av okänt ursprung)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar