torsdag 8 september 2011

Klimat och miljö är inget för EU

EU kommer ut ur garderoben. Igen. EU är och förblir en organisation avsedd att gynna handel. Handel för stora bolag stater emellan. Inte handel mellan konsument och producent utan mellanhänder. Det skall göras profit, och då är klimat och miljö underordnat. Så uttolkar i alla fall jag det faktum att Livsmedelsverket inte får komma med konkreta råd kring miljösmart mat, det har EU därefter regeringen satt stopp för. Det grundläggande rådet är nämligen att köpa närproducerat och äta mindre kött. Så djävla dumt. Jag går nog ut och ser om jag inte kan skjuta ett rådjur till, sedan äter jag det med egenodlad potatis. Och då har jag fått sättpotatisen av en granne, en sorts potatis som odlats i alla tider på grannens gård. Så inte fan är den EU-kontrollerad!

Näe, nu börjat min lista över EUs totala stupiditet bli så lång att jag inte längre kan överblicka den. Men ett är säkert. EU är till för medlemsstaternas handel, inte deras miljö eller vårt gemensamma klimat! Dessa saker läggs som vanligt på Mammons altare. I sann EU anda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar